vrijdag 28 november 2014

MDF Drieluik:


Hoi allemaal,

Vandaag laat ik jullie het MDF Drieluik zien, dat nu ook te koop is bij DDBD.
Toen ik het in mijn handen kreeg, wist ik direkt wat ik ermee wilde gaan doen en ik moet zeggen, hij is geworden zoals ik hem in gedachten had. Eigenlijk nog mooier.
Aan de hand van wat stappenfoto's wil ik jullie laten zien hoe ik te werk ben gegaan. Zo kan iedereen dit volgens mij dan ook zelf eens uit proberen.



1. Om te beginnen heb ik de paneeltjes allemaal geverfd met zwarte gesso en laten drogen.
Dit ging vrij snel. Eventueel kan je het drogen versnellen door je heatgun te gebruiken.

2. ik heb een stuk karton/cardstock gescheurd en passend gemaakt voor op het middelste paneel.
Let op dat je de gaatjes vrij houdt, want daar moet later een touwtje door.
Dat stuk toen ook zwart geverfd, maar je kan natuurlijk ook zwart karton nemen.
De tekst gestempeld met Versamark en goudkleurige embossingpoeder gedaan.
Dit op het paneel geplakt. Daarna een stencil gekozen en op een aantal plekken met DDBD structuurpasta het motief gemaakt. Dit geheel laten drogen. Het duurt wat langer eer de structuurpasta droog is, maar ook hier kan je eventueel je heatgun gebruiken.
Daarna het motief ook met zwarte gesso geverfd.

3.  Tijdens het drogen heb ik mijn decoraties vast uitgezocht  en ook wat gaastape(bouwmarkt) erop geplakt.
Toen ik tevreden was over de decoratie, alles vastgeplakt met lijm en/of lijmpistool
Je ziet dat de kleur van je decoratie niet uitmaakt, want nadat alles vastgeplakt was, heb ik alles geverfd met zwarte gesso. Je ziet dat bovenaan op het middelste paneeltje. Dit is een secuur werkje. Bekijk je werk van meerdere kanten of er niet toch nog een stukje kleur tevoorschijn komt.


4. Als afwerking heb ik met Viva Decor Inka Gold kleur Brown Gold de accenten aangebracht.
Ik heb dat gedaan door met een kwastje een beetje uit het potje op mijn craft sheet te doen en dan met een vochtige vinger dit aan te brengen op mijn werk.
Ik merkte dat, wanneer ik teveel gedaan had, dit wel gedeeltelijk weg te halen is met een stukje nat keukenrol. Met deppen kan je dan nog wel vervagen.

5. Als laatste doe je je touwtjes of lint door de gaatjes.

Hieronder nog wat detailfoto's 



Deze vlinders zijn gemaakt met een mal van Martha Stewart en lichtgewicht klei.



Dit zijn de materialen die ik heb gebruikt:





2 opmerkingen:

  1. Very nice creation - I like it so much! Great!!! Thanks for the wonderful Workshop!
    Hugs
    Andrea-Emmi41

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooi Marianne !!!!
    Bedankt voor de workshop .
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...