zaterdag 30 augustus 2014

Doorkijkkaartje


Hoi allemaal,

Vandaag ben ik naar de beurs geweest in Den Bosch. Heerlijk dagje uit. Gezellig gekletst met mijn DT maatjes en een aantal mensen ontmoet die ik alleen van FB kende en nu eens in het echie ontmoet heb. Wat is dat leuk.
Uiteraard ook lekker geshopt en als ik dan thuis kom, zit mijn hoofd vol ideetjes en ik ben dan ook meteen aan de slag gegaan.

Ik heb een doorkijkkaartje gemaakt met de Square Mask. Deze mal leent zich heel goed hiervoor.
Ik heb de grootste maat omgetrokken en uitgeknipt. Let op: ik heb hem bovenaan iets buiten het papier gelegd zodat ik een dubbele kaart kreeg.
Toen de mal er weer opgelegd en de kleinste omgetrokken en uitgesneden.
Er zit nu in het midden een gat.  Uit DP van Pion heb ik de op één na grootste omgetrokken en de op één na kleinste.  Dit op het kraft geplakt nadat ik de randjes bewerkt had met distressinkt en gesso.


Achter het raampje een stukje mica geplakt dat ik bestempeld heb met stanzon Cotton white.
De voorkant verder versierd met een kerstboom met sneeuw en een kerstslee met rendieren.

In de hoek een bloementoef met klein kerstkaartje en de Paper Art blaadjes die ik bewerkt heb met blauwe panpastel.


Bovenaan een strik met daaraan een belletje en ijskristal.
Links ook nog een ijskristal, die ook bewerkt is met panpastel en een paar plakparels.


Zo ziet de kaart eruit als je hem openklapt.
Hier ook de op één na grootste maat uit DP omgetrokken en opgeplakt.
Een mooi strookje erover en het plaatje (uit een vel Pion) met foam opgeplakt.
Bovenaan de ijskristalrand  bewerkt met gesso. 
Dezelfde slee ook hier opgeplakt. En wel zo dat hij precies onder de slee valt die je aan de voorkant ziet.
Ik hoop dat ik jullie er weer een ideetje bij heb gegeven hoe je de Shape Art mallen kunt gebruiken.

Dit zijn de materialen die ik gebruikt heb:


10 opmerkingen:

  1. Schitterend Marianne, ga het ook eens proberen met die mal!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marianne,

    Wat een schitterende kaart ziet er heel mooi uit leuk gedaan hoor met die mal!!

    Lieve groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marianne,
    Wat heb je weer een gave kaart met ons gedeeld en super uitgelegd allemaal,toevallig heb ik van de week ook weer eens een kaart met deze mal gemaakt moet alleen nog op me blog zetten,maar de jarige mag hem nog niet zien!

    groetjes Ju@nita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kaart is dit, ik vind hem echt super!

    Gr. Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een geweldig leuke/mooie kaart en hoe je het zo duidelijk heb uitgelegd word het er zeker eentje die ik ga proberen te maken:-))
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi gemaakt Marianne en dank je voor de duidelijke uitleg.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi gebruik van de mallen op je kaart Marianne, jammer dat ik je niet gezien heb zaterdag in Den Bosch.
    groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. This is beautiful Marianne. Love the shape of your card and the image and embellishments are gorgeous.
    Hugs Sharon. x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig kaartje
    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...