zondag 5 maart 2023

Ideas Create the Story, Art makes it Visible

Hallo bloglezers,

Vandaag weer een post van mij. Ik ga inkleuren met potlood op Pastelmatpapier.

Nadat ik al een paar keer heel mooie bloemen voorbij zag komen op Pastelmat, wilde ik dat toch ook eens doen. En ik neem jullie gezellig mee op mijn reisje.

Wat hebben we nodig:


- Pastelmatpapier. Dat is ruw papier met een soort zandlaagje.
Ik koos de kleur Sienne
-  Derwent LighFast potloden: 
White
 Dusty Pink
Autumn Red
Derwent Red
Dark Indigo
Grassgreen LFI
Grassgreen LFII
Foliage
Forest
Heather
Violet
Raisin
- Derwent Pastel Potloden:
P720 White
P440 Midgreen
P470 Freshgreen
P410Forest Green
Stempels naar wens
kneedgum
doezelaar


Stempel je bloem op je papier
Kleur het eerste blad in met wit. Hierdoor behouden de kleuren hun eigen kleur, zonder beïnvloed te worden door de gekleurde ondergrond.


Begin je blad in te kleuren met de lichtste kleur Dusty Pink, daarna breng je schaduw aan met de Autum Red. De accenten versterk je met Derwent Red. Eventueel mengen met White.


Herhaal dit blad voor blad.


Zo ziet het er dan uit.


Je kan er ook voor kiezen om gelijk alle bladeren in te kleuren met de basiskleur White.


Als alle bloembladeren ingekleurd zijn, maak ik met Dark Indigo de donkerste schaduw.
Dat doe je door de diepste puntjes/hoekjes donkerblauw te maken.


Zo zie je dat je bloem veel meer diepte heeft gekreden.


Voor de buitenste rand van het bloemhart gebruik ik de Grassgreen LFI en Forest. Laatstgenoemde kleur doe ik met kleine streepjes langs de bloembladeren.


Voor het middengedeelte  gebruik ik Grassgreen LFII en White.
Met Forest en streepjes maak ik ook hier weer een randje langs.


De besjes kleur je ook weer wit en breng ze op kleur met eerst Heather en dan Violet.

Nu gaan we de buitenkant van de cirkel doen.
En gaan we verder met de PastelPotloden.
Aan de binnenkant maak ik een wit randje dat ik uitwerk met een doezelaar


Langs de buitenrand breng ik P440 Midgreen en P410 Forest aan die ik ook weer uitdoezel.
Langs de bloemblaadjes breng ik P470 Fresh Green aan.
Als laatste plaats je de tekst en mat je het geheel op een bijpassende onderkaart.


Dit is dan mijn eindresultaat. Je ziet dat ik met gelpen er nog wat stipjes bij heb gezet.
Leuk dat jullie meekeken en tot mijn volgende post.


5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kaart en een wijze les met het kleuren van de bloem.
    Heel mooi.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag opmerkingen van mensen die hun lening al van meneer Pedro hadden gekregen en ik besloot om onder hun aanbevelingen een aanvraag in te dienen. Slechts 5 dagen later bevestigde ik mijn lening op mijn bankrekening, een totaalbedrag van $ 850.000,00 waar ik om vroeg. Dit is echt geweldig nieuws en ik adviseer iedereen die een echte leningverstrekker nodig heeft om via hun e-mail een aanvraag in te dienen: pedroloanss@gmail.com. Ik ben nu blij dat ik de lening heb gekregen waar ik om vroeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt dat je de tijd hebt genomen om deze blog te schrijven

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...