zondag 17 september 2017

Derwent Grafik Line Painters



 

Goedemorgen allemaal,

Vandaag wil ik jullie laten zien hoe je met Derwent Grafik Line Painters een leuke achtergrond kunt maken. 
Wat heb je nodig:
- aquarelpapier liefst 300 grams omdat je best wel nat werkt.
- schilderstape
- grafik Line Painter. ik heb met 1 kleur gewerkt
- stempel naar wens
-tekststempel naar wens
- Molotow Aqua Twin Markers, om in te kleuren
-evt Aquarel kleurpotloden, bijv. Derwent Inktense.
- waterpenseel
- stukje keukenrol.


Snijd je aquarelpapier op de juiste grootte. 
Leg dit op een craftsheet. 
Plak schilderstape op je papier en laat hierbij je gewenste stuk dat je wilt inkleuren vrij.


Maak je papier vochtig op het gedeelte dat je wilt inkleuren.
Neem je gewenste kleur Grafik Line Painter.
Zet deze op je papier en druk hem in totdat er een druppel verf uit komt.
Je ziet dat deze direkt gaat "lopen"door het water dat je hebt aangebracht.
Veeg de verf met een Squeezepen(waterpenseel) uit totdat je tevreden bent.


Droog je werk met een heattool, of laat het aan de lucht drogen.
Als het goed droog is, verwijder je voorzichtig het tape.


Zet je Grafik Line Painter opnieuw op je papier. Druk hem in totdat er een druppel verf op het papier komt.
Met een rietje blaas je in de druppel. Hierdoor loopt de verf verschillende kanten uit .
De kunt dit eventueel beinvloeden door met een vochtige squeezepen de richting nat te maken. Ik heb dit niet gedaan.
Herhaal dit totdat je tevreden bent en je genoeg spetters naar je eigen inzicht hebt gemaakt.


Ik vond dit een mooi resultaat.
Droog je werk, of aan de lucht of door een heattool te gebruiken.
Daarna kan je gaan stempelen.


Ik heb een vlinder gestempeld.
Deze heb ik ingekleurd met de Molotow Aqua Twin Markers en een Squeezepen.



Nadat je hem ingekleurd hebt, kun je met je Aquarel Kleurpotloden nog wat extra accenten aanbrengen. Dit heb ik gedaan, omdat ik wat meer schaduw in de vlinder wilde.


Hier zie je dat er wat meer schaduw in de vlinder zit. Daardoor spreekt hij meer.
De tekststempel geplaatst. Een randje gedoodeld en dit gemat op zwart Cardstock.
Die twee weer op een stukje Turquoise Cardstock en het geheel gemat op een witte kaart.
Nog wat pareltjes in kleur op de bovenhoeken en op de vlinder.
Met een witte Molotow Marker nog wat witte stippen gezet en dit is dan de kaart geworden

Ik hoop dat ik jullie hiermee uitgedaagd heb om ook eens met deze Grafik Line Painters te werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...