maandag 28 augustus 2017

Stempelen op achtergrond van PanPastel

Hallo blogvolgers en lezers,

Onlangs is er een heel leuke serie basisstempels uitgekomen. Deze zijn supergaaf om te gebruiken op verschillende achtergronden. Achtergronden gemaakt met de gelliplate, Distressinkt of PanPastel of wat dan ook.
Vandaag laat ik jullie zien hoe ik ze gebruikt heb op een achtergrond gemaakt met Panpastel.


 Snijd je papier op de maat waarmee je wilt gaan werken.
Ik heb een rechthoek gesneden, die ik op een vierkante kaart ga verwerken.
Ik heb eerst een cirkel geknipt uit maskeerpapier en die op de achtergrond geplakt.Hierdoor blijft de ondergrond wit en dat wil ik ook.
Kies een paar kleurtjes Panpastel en maak hiermee een lichte achtergrond.


De donkere streepjes heb ik gemaakt met een stukje afgescheurd papier dat ik op de achtergrond heb gelegd en daar heel licht een bruine kleur met spons heb aangebracht.
Zo ziet je basis er dan uit. Laat de kleurtjes wel mooi in elkaar overlopen.


Daarna heb ik STAMPSL 199 beïnkt met versamark en getempeld op de kaart.
Daarna met dezelfde kleur PanPastel eroverheen gegaan. Je ziet dat ik dat drie keer heb gedaan. Ik ben links begonnen en stempel voor stempel gezet.
Tussendoor fixeren, want dan blijft je afdruk mooi.


Aan de rechterkant heb ik STAMP SL 200 gestempeld met versamark op de achtergrond. Met de gele kleur PanPastel  er zachtjes overheel gegaan en je ziet de bloemen tevoorschijn komen.
Ook nu weer fixeren.
Bovenaan vond ik dat er nog wat takjes moesten. Daar heb ik STAMP SL 203 voor gebruikt.
Zeg maar dat dat geen takjes zijn.


Met dezelfde STAMP SL 203 heb ik gestempeld over de blauwe bloemen heen. Dit heb ik gestempeld met Versamark en witte embossing poeder. Is dat een mooi resultaat?


Als laatste de vogels gestempeld met grijze inkt. Dit is STAMP SL 198.


Het geheel gemat op een stukje zwart Cardstock en dit samen op een vierkante witte kaart.


Ik heb het geheel eerst op de kaart geplakt omdat ik eigenlijk een tekst onder mijn afdrukje wilde stempelen. Dat werd toch niet zo mooi als ik wilde en heb een andere tekst op de kaart gestempeld.

Gebruikte stempels:
STAMP SL 198
STAMP SL 199
STAMP SL 200
STAMP SL 203

Je ziet hoe mooi deze stempels samen gebruikt kunnen worden.
Veel plezier met het maken van jullie eigen creatie ermee. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...