donderdag 11 mei 2017

Wish you the most beautiful day!



 

Hallo allemaal,

Vandaag laat ik jullie zien hoe je met de Moltow Aqua Twin Markers ook kunt kleuren op Kraft.
Kraft papier is geen aquarelpapier, maar met een kleine truc kan je hier ook mooie resultaten mee behalen met deze Markers op waterbasis.


Om te beginnen heb ik mijn stempel, Beautiful Day van Altenew, gestempeld met wit op kraft.
Laat dit even goed drogen. Als je nu direkt met de Molotow Aqua Twin Markers zou gaan inkleuren, krijg je geen mooi resultaat, omdat je niet goed kunt blenden/uitvegen.

Dus de truc is om er een laagje kleurpotlood onder te doen. Ik heb dus eerst gedeelten ingekleurd met wit kleurpotlood.



 Je ziet hier dat ik de bovenste tak ingekleurd heb met wit potlood. Ook even een blaadje om te zien hoe het gaat.


Ik heb gekozen voor de kleur Pink 008. Zet met de beitelpunt van je marker een paar strepen op een sheet. Dan neem je met de Squeeze pen (waterpenseel) 1mm wat inkt op en kleur je de bloementrosjes in.


Hier zie je hoe het er zoen uit gaat zien. Ik kleur vanuit het bloemhart naar het uiteinde van het bloembad. Dus het donkerste gedeelte zit rond het bloemhart.
Voor de blaadjes heb ik een aantal kleuren gemengd. Dat kan je doen door een aantal strepen van elke kleur op je sheet te zetten en deze te vermengen. In dit geval heb ik gekozen voor:
Yellow Green 016, Primary Yellow (001) en Brown (019).
ook hier van uit de onderkant van het blad naar het uiteinde.



Eigenlijk zou je heel je afdrukje eerst moeten inkleuren, maar ik ben een type dat iets in het hoofd heeft en dan wil zien of het lukt. Dus voor ik aan de tweede bloem verder ga, toch bloem 1 afmaken met mijn Derwent Inktense Aquarel Kleurpotloden.
Om te beginnen heb ik de roze kleur bijgewerkt en een aantal schaduwen gemaakt. Om te blenden gebruik ik ook de Squeeze pen.


De finishing touch is met mijn donkerste tint Aquarelpotlood de donkerste schaduwen te accentueren en de nerven te zetten. 
Ik ben tevreden, op naar bloem nummer 2.


Ook hier weer eerst de bloem ingekleurd met wit kleurpotlood.


De stappen herhaald, dus na het kleurpotlood eerst met de Molotow Aqua Twin Marker het roze ingekleurd.


Met mijn fijne Derwent Inktense Aquarel Kleurpotloden het roze bijgekleurd tot ik tevreden was. En natuurlijk ook de blaadjes.


En weer als laatste met mijn donkerste kleur de donkerste schaduwen en de bladnerven.

Aangezien mijn kaart bedoeld is voor een bruiloft, stempel ik in het wit een toepassende tekst erbij en twee ringen.
Het geheel gemat op rose cardstock en toen vond ik de verhouding niet zo mooi.
Te kaal aan de bovenkant.
Dus nog voor ik alles ging plakken nog een takje aan de bovenkant gestempeld en ingekleurd.
En dit is het resultaat.


Ik ben tevreden met het resultaat. 
Ik hoop dat jullie dit ook eens gaan proberen, het is superleuk om te doen.

Graag tot een volgende post.

2 opmerkingen:

  1. Wow...wat heb je dit mooi gedaan en super hoe je het hebt uitgelegd...thanks!
    Gr Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow i say to, your great at colouring this i s awsome

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...