zaterdag 11 februari 2017

Notitieboekje met de Molotow Aqua Twin Markers

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie een kijkje komen op ons blog. Vandaag wil ik jullie een notitie blokje laten zien, dat ik gepimpt heb met de Molotow Aqua Twin Markers.
Zowel het afdrukje als de achtergrond heb ik ermee gekleurd.


Wat heb je nodig:

- een notitieboekje. (liefst van Kraft dat geeft de mooiste achtergrond)
- aquarelpapier op maat gesneden
- Stempels naar keuze
- achtergrond stempels
- Molotow Aqua Twin Markers
- lijm
- Versamark
- witte embossing poeder
- heattool
-Derwent Inktense kleurpotloden
- Squeeze pennen 1, 2 en 3 mm.

Allereerst heb ik het Aquarelpapier (schut glad) op maat gesneden. Hierop heb ik mijn stempels gestempeld met Versamark. Witte embossingpoeder erop en verhit met de heattool.


Toen ben ik begonnen met inkleuren. Dat heb ik hier gedaan door eerst het vlak met een waterpenseel nat te maken. Op een plastic sheetje heb ik met de beitelpunt van de Marker wat strepen gezet.
 Dit opgenomen met een waterpenseel en aangebracht op het natte vlak. Je ziet de inkt dan in het water lopen en met je waterpenseel kan je het leiden naar de gewenste plek.


Nadat de afdrukjes ingekleurd zijn, kan je aan de achtergrond beginnen. Dit heb ik op dezelfde manier gedaan als het inkleuren, met alleen het verschil dat ik eerst water over mijn kleur op het sheetje heb gesprayed.  Hiervoor is het handig om een dikkere squeezepen te gebruiken.
Je kunt gewoon lekker los gaan met inkleuren en zelfs over elkaar heen gaat prima.


Mijn achtergrondje is nu klaar en ik heb dit goed laten drogen. Dan is het beste als je ook nog wilt gaan stempelen.


Bovenaan heb ik met twee kleuren Momento inkt de blaadjes gestempeld. De rondjes stempel is van Design by Ryn. 
Deze heb ik hier en daar kleur gegeven met de Derwent Inktense kleurpotloden. Deze hebben veel pigment en zijn mooi helder van kleur
Ook langs de bloemen heb ik wat donkere schaduw aangebracht met potlood.


Hier kan je goed zien dat ik ook de blaadjes nog met wit accenten heb gegeven en ook op de rondjes heb ik met een witte Molotow Marker stipjes gezet, om ze wat op te halen.


Nog een close-up van de bloemen en hier kan je tevens goed zien dat ik als afwerking ook de randen nog bewerkt heb met distressinkt. Onderaan groen en bovenaan blauw om in de kleurschakering te blijven.


Dit is dan het eindresultaat geworden.
Ik hoop dat ik jullie enthousiast heb gemaakt om dit zelf ook eens te gaan proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...