zaterdag 5 maart 2016

Luxe Stansblokken Studio Light

Hallo bloglezers,

Vandaag wilde ik jullie twee voorbeelden laten zien die ik gemaakt heb met de luxe stansblokken van Studio Light.
Dit zijn blokken waar je eigenlijk verder niets meer nodig hebt. Alleen lijm, foamtape of 3D kit.
Zelfs de kaarten zitten erbij. Het eindresultaat is gewoon een plaatje.


Om te beginnen heb ik de kaart uit het vel gedrukt en alle randjes iets opgeschuurd met een schuurblokje. Dit doe ik omdat je dan de aanhechtingen van het papier wegschuurd en de randjes mooi glad worden. Daarna heb ik alle randen bewerkt met distressinkt. Ik vind dat mooier dan witte randen.
Daarna alle versieringen uit het andere blad gedrukt en ook bewerkt met distressinkt.
Daarna ben ik gaan opplakken. 


Dit is de rechterkant van de kaart. Ik heb het merendeel van de versiering opgeplakt met foamtape. Voor de kleinere stukjes heb ik 3D kit gebruikt.



En natuurlijk ook een close up van de rechterkant van de kaart.
Het mooie is ook dat deze kaart gewoon dubbelgevouwen in een enveloppe kan.

De tweede kaart komt uit het luxe stansblok Industrial.
Dit is een trapjeskaart en ik vind die altijd superleuk.
Hier heb ik hetzelfde gedaan als de bovenstaande kaart. Begonnen met de basiskaart en dan alle versieringen erop geplakt. 



Ik ben helemaal happy met de Industrial lijn, want mannenkaarten maken is nu niet mijn sterkste punt. En met dit blok maar je binnen een handomdraai de mooiste kaarten.

Deze ronde heb ik er bewust voor gekozen om de kaarten helemaal te maken zoals ze in het blok staan. Natuurlijk kun je er een eigen draai aan geven door er nog wat aan toe te voegen als je dat zou willen.

Dit was het voor deze keer. Tot mijn volgende post.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...